Tuesday, May 13, 2008

Babi Terlepas Masuk Parlimen???

Melihat kepada pautan video diatas, satu lagi kebodohan Ahli Parlimen(Dewan Rakyat) nyata boleh dilihat. Kekecohan yang berlaku semalam di Parlimen menyaksikan KJ yang menjadi dalan dengan menyatakan singkatan P.K.R membawa maksud "Projek Khinzir Raksasa".

Melihat KJ lantang berkata-kata, bangkit pula MP Pokok Sena, Mahfuz Omar, membalas dengan menyatakan singkatan B.N sebagai membawa maksud "Babi Negara".

Sebenarnya, tiada apa yang nak di hairankan, ahli-ahli Parlimen tertakluk di bawah terma "Parlimentary Privilages". Oleh itu tidak menjadi kesalahan bagi mereka untuk berkata sedemikian. Namun, walaupun berpayungkan keistemewaan parlimen dibawah "Standing Order" dan Perlembagaan Persekutuan, tidak patut seseorang MP itu mengunakan keistemewaan itu untuk menunjukkan kebodohan dan kejahilan mereka di Parlimen.

Sepatutnya, "Parlimentary Privilages" itu digunakan untuk membincangkan tentang isu-isu sensitif rakyat dan bukan digunakan untuk mengejek parti-parti yang berkenaan. Mereka sepatutnya berasa malu kepada rakyat yang telah memilih mereka untuk berada di Parlimen.

Oleh:

SangKencana

Sekadar Renungan

Kalau P.K.R = Projek Khinzir Raksasa

B.N = Babi Negara

K.J = ?????................................................ ( Khinzir Jantan ) Hahhaha.

"Peace No War"

5 comments:

Ahmad Amzar said...

Mohon laluan Sang Kencana..rasanya ada kesilapan kecil.."Parliamentary privileges"..bknnye "Parlimentary privilages"..sori la kalo silap

Sang Kencana said...

thanks amuzaru..manusia tak lekang dr kesilapan...akan saya betulkan kesalahan typo itu...thanks again..

Anonymous said...

harharharun..KJ-khinzir cap jepun.
JK-jamban khinzir
pusing2 kut mana pun lebih kurg jugak :P

Just Joe said...

Kalau ini yang diperdebatkan dalam setiap sesi di parlimen.. Bile boleh rakyat Malaysia maju ? Contoh dah terang-terang ada dalam video tu.. Kalau orang luar tengok wakil rakyat macam ni , senang untuk mereka mengandaikan bahawa rakyat Malaysia lagi teruk

Anonymous said...

kj..khinzir jantan sialllllll