Sunday, January 11, 2009

Post Pertama 2009: No to Zionis!

Salam buat semua,

Ini adalah post pertama saya tahun 2009 ini. Tamat sudah pertapaan dan sesi berehat. Kini, Sang Kencana akan kembali aktif menulis dan melontarkan idea serta pandangan.

Dunia di kejutkan dengan kekejaman rejim zionis. Ini bukan kami pertama mereka bermaharajalela, tapi sudah banyak kali. Sejak tahun 1946, kaum pengecut(laknatullah) ini menghantui umat Islam terutamanya penduduk Palestine. Mari kita lihat peta dibawah:

Daripada kaum minoriti di bumi Allah(Palestine), mereka berkembang sehingga habis Palestine mereka ratah. Mereka (israel a.k.a zionis) ini mendapat perlindungan dari VETO dunia terutamanya dari Amerika Syarikat. Kekejaman yang dilakukan terhadap penduduk Palestine amat teruk skali. Sehingga hari ini jumlah penduduk Palestine yang syahid (insyaAllah) meningkat kepada lebih 700 orang berbalas 2 sahaja askar Israel yang terbunuh.

Di Malaysia, pelbagai NGO-NGO turun padang menyuarakan rasa tidak puas hati dan marah mereka terhadap rejim zionis. Pelbagai demonstrasi telah dilakukan. Kerajaan juga telah membenarkan mahasiswa untuk turut sama berdemostrasi. Kita juga digesa untuk memboikot barang keluaran Israel (sila rujuk carta diatas). Perbuatan memboikot dan berdemostrasi adalah satu perbuatan positif dan bijak. Tetapi mari kita renung sejenak, apa guna demostrasi kalau kerajaan kita sendiri hanya duduk berdiam diri. Apa guna kita boikot kalau kerajaan kita sendiri tajut untuk menyatakan terang-terangan diperingkat dunia yang "Malaysia benci akan Yahudi".



Sepatutnya kerajaanlah yang memainkan peranan penting dalam memerangi rejim zionis ini. Mansuhkan dan tamatkan segala usaha sama dengan Israel (kalau ada) dan juga sekutu terdekat mereka (a.k.a Amerika Syarikat). Tapi kerajaan kita takut. Ini kerana Amerika Syarikat adalah pengimport terbesar minyak sawit Malaysia. Kerajaan kita ini masih memikirkan keuntungan dan rela menjual agama dan pendirian. Apa guna kestabilan ekonomi jikalau umat Islam ditindas.??? Kita tidak lagi boleh berdiam diri dan melihat saudara-saudara seagama dengan kita dipijak dan ditindas. Fikir dan renungkanlah sejenak.



oleh: Sang Kencana


1 comment:

Muhammad Hazimin Wahab said...

apa yg kita boleh buat adalah boikot jangan makan dan beli barang2 / produk2 berkaitan Israel - Yahudi... jangan hangat-hangat tahi ayam jer....